Logo

Hjemme hos Devil.

Skriv et svar
11.11.2008 23.02.46 #1 av 111
Postet av: DevilEj
Etter å ha oppdaget dette forumet (med litt hjelp fra en tidligere skribent i Hjemmekino) kaster jeg meg med.
Begynner derfor en presentasjon her i denne tråden.









Utstyrsliste stereo:

Høyttalere:

-Audio Physic Avanti 5

Elektronikk:

-Pro-Ject RPM9.1
-Ayon CD-1
-Ayon Audio Polaris II
-Ayon Audio Typhon


Kabler:

-Kimber Hero RCA (Cd til pre)
-Kimber Hero XLR (Pre til effekt)
-AudioQuest AlphaSnake RCA (Vinyl-RIAA)
-Kimber Monocle XL (ht-kabler)

Strøm:
-Supra LoRad EU Gold 2.5 nettkabler
-Supra strømfordeler MD06-EU/SP








Utstyrsliste surround:

Elekronikk:
-Yamaha RX-V3800
-Classè CA-101
-Denon DVD3930
-Denon DVD2500BT
-Get HD digital-tuner


Høyttalere:
-Martin Logan Purity
-Martin Logan Stage
-Focal Dome x 4

-SVS PC-Ultra


Kabler:

Lyd:
-Supra Linc 4.0 høyttalerkabler

Signal:
-Monster HDMI 1000HD
-Supra SubLink
-Monster THX 100i Signal


Bilde:
-Panasonic TH-50PZ800

Her er et par bilder av vår nå nedlagte kino. Bildene ble tatt av Atle Torp i julen 07, og ble brukt i en Hjemme hos reportasje

''

Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2008 23.08.01 #2 av 111
Postet av: Atle Torp
Glimrende! Ser frem til å lese om dine krumspring her :D
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2008 02.23.45 #3 av 111
Postet av: eksu
Kult med flere kjente fjes på dette forumet. :)
Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2008 05.16.37 #4 av 111
Postet av: DevilEj
Hallo Eksu
Hvordan går det hos deg om dagen. Synd jeg misset treffet du hadde samme helg som Trondheims messa.
Så på bildene at du hadde fullt hus. Vi får prøve å ta et østfoldtreff m. pizza eller noe innen jul
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2008 08.26.21 #5 av 111
Postet av: Anfield
Hei, og hjertelig velkommen til hjemmekino.no. Kult at du ville være med oss... :mrgreen:

Gleder meg til å følge deg på ferden, med gode komponenter, gode skriverier og gode bilder i tiden som kommer...
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2008 09.00.01 #6 av 111
Postet av: roffe
Det er det jeg kaller et møblert hjem.

Lekker kombinasjon av strømlinjeformet og rustikk stil, devilej! :-)

Ikke mange som har to så flotte oppsett som du har i samme hus.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2008 10.43.01 #7 av 111
Postet av: eksu
Her går det bra. Ja det var synd at treffet kræsjet med messa, men får prøve å få til noe ved en senere anledning. :)
Hvordan spiller det hos deg nå etter oppgradring av pre?
Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2008 11.42.04 #8 av 111
Postet av: SVS Inderoy
Velkommen til den andre siden :-D
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2008 16.38.51 #9 av 111
Postet av: Typhoon7
Mye gromt utstyr. Har sansen for audio physic. Fornøyd med Pro-Jecten?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2008 16.58.00 #10 av 111
Postet av: DevilEj
ProJect RPM 9.1 er en kjempespiller til prisen, men den skriker etter en oppgradering av PU. Dette har blitt neglisjert alt for lenge dessverre
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2008 18.05.49 #11 av 111
Postet av: striky
Vanvittig lekre oppsett, begge to. Hadde vært morsomt med en demo av dette en gang.
Btw, er det ikke litt tomt i venstre hjørne i front på hjemmekinooppsettet ditt? :mrgreen:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2008 18.29.06 #12 av 111
Postet av: DevilEj
Som Eksu så vidt er inne på litt lengre opp i tråden tester jeg ut en ny pre om dagen.





Tusen takk til Rune Åsenden og SoundPlanet som gir meg mulighet til å teste high-end utstyr av dette kalibret hjemme.

Denne forforsterkeren ligger prismessig i samme klasse som nyprisen på min egen Mark Levinson No.38S, så ingen av dem burde ha noe forsprang hva kvalitet angår. Jeg har gjennom de siste 10-12 år testet ganske mye utstyr, og satt sammen mange anlegg til meg selv og andre. Det jeg alltid har brukt lengst tid på er å finne forskjellige komponenter som matcher hverandre med et mer eller mindre vellykket resultat. I mitt oppsett hadde jeg på elektronikksiden en Marantz SA11s1 som kilde, en Conrad Johnson PV14L2 pre og et Usher R1.5 effekttrinn.
Jeg hadde brukt lang tid på å teste meg frem til denne sammensetningen, men følte likevel at jeg manglet en liten nerve i musikken. En gammel bekjent av meg hadde nå startet opp butikken SoundPlanet, og han tok kontakt og tilbød meg å låne en Ayon CD-1 for test.


Ettersom jeg mistenkte at Marantzen var litt i snilleste laget lydmessig var en rørspiller en kjærkommen avveksling. For å lage en skikkelig utfordring av det hele fikk jeg også tak i en Shanling CD-T200 til denne testen. Shanlingen falt rett igjennom, og kampen skulle stå mellom CD-1 og SA11-s1. Begge spillerene holdt høy kvalitet på alle områder, men det var noe med Ayon som pirret meg. Den hadde en leken spillestil og en dynamikk som gjorde den til en mye morsommere spiller å bruke enn den mer hifi-korrekte SA11-s1. CD-1 ble derfor mitt første Ayon produkt, og jeg begynte å snuse litt på de heftige rørblokkene Ayon Typhon.


Etter en rask samtale med SoundPlanet fikk jeg låne et par av disse digre blokkene med hjem. Siden de er 60 cm dype og veier 40 kg hver ble det til at jeg hentet dem selv. Eskene er nemlig enorme.....
Usher R-1.5 er det beste effekttrinnet jeg har testet under 50000,- men mot Typhon måtte den gi tapt. Her var det rett å slett mye mer av alt (noe som bare skulle mangle da jeg kunne kjøpt 4 Ushere mot et sett Ayon) Blokkene ble levert tilbake, og ventetiden frem til skattepengene ble utbetalt var lang. Så fort de dukket opp var det bare å hive seg på tlf og bestille disse herlige rørforsterkerene. Rune Åsenden tok dem i bilen og fraktet dem selv fra Grimstad til Askim. Virkelig god service :D
Anlegget spilte nå i god harmoni, men det var fortsatt litt snilt. CJen ble byttet til en Mark Levinson No.38S, noe som ga et markant løft i lydbildet. Likevel har jeg vært sugen på å teste den heftige Ayon Polaris II som jeg hørte på hifimessa i horten i år. Siden jeg likevel skulle en tur innom SoundPlanet forrige helg spurte Rune om jeg ikke ville teste forforsterkeren, og jeg lot meg ikke be 2 ganger. Vel koblet opp i racket blir man slått av det fantastiske samspillet mellom komponentene som i utgangspunktet er ment å spille sammen. Oppløsning og holografien er enorm, og lydbildet er dypt og sømløst. På en direkte sammenligning med min egen pre er nok bassen fra ML noe tightere rundt 20-30 hz, men den taper på alle andre områder.
Er det virkelig så enkelt at man bør glemme all utforskning rundt matching og heller gå for full pakke fra en leverandør. I dette tilfelle er det hvertfall ingen tvil om det, for både lydmessig og estetisk er disse komponentene akkurat det jeg har lett etter gjennom utallige år med prøv og feil. Det skal helt klart mye til før jeg sender Polaris II tilbake til butikken 8)
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2008 18.33.27 #13 av 111
Postet av: DevilEj
"striky" skrev:Vanvittig lekre oppsett, begge to. Hadde vært morsomt med en demo av dette en gang.
Btw, er det ikke litt tomt i venstre hjørne i front på hjemmekinooppsettet ditt? :mrgreen:


Jeg er forsåvidt enig i det, men kona synes av en eller annen grunn at en Pc Ultra til er helt unødvendig.......

Har du mulighet til å ta en tur innom Østfold en dag er du hjertelig velkommen :D
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2008 20.44.03 #14 av 111
Postet av: 900sl
Hva var det som gjorde at Shanling CD-T200 falt igjennom hos deg? Dette er en spiller som jeg lenge har lurt på.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2008 22.13.04 #15 av 111
Postet av: DevilEj
Den ble rett og slett for sped iforhold til de to andre. Manglet dynamikk og dybde. Rørutgangen var mye dårligere enn transistorutgangen på den, så i prinsipp er det egentlig en ren transistorspiller. Den tapte på alle områder mot disse konkurrentene.
Anbefaler deg heller å teste en Marantz SA15s1
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar