Logo

Hjemme hos Devil.

Skriv et svar
14.11.2008 20.34.05 #16 av 111
Postet av: Atle Torp
Hva synes du om forforsterkeren da DevilEJ? Har du noen kloke betraktninger å komme med?
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2008 09.25.27 #17 av 111
Postet av: DevilEj
Litt vanskelig å sette konkrete ord på testen da jeg føler meg som en 16åring som fikk sove hos en jente for første gang. Man har ingenting fornuftig å si, og sitter bare der med et fårete lykkelig smil 8)
Samspillet i en full elektronikk-kjede fra samme leverandør (hvertfall denne leverandøren) er helt utrolig. I tidligere oppsett har jeg jobbet mye med matching, og har alltid endt med et godt resultet etter egne preferanser. Likevel er det først når det virkelig treffer at man hører tidligere mangler.........
Resultatet er hvertfall at Mark Levinson nå er solgt til en heldig kar over fjellet, og dealen er i box med SoundPlanet. I løpet av 2008 har jeg faktisk klart å anskaffe meg et fullt Ayon oppsett :D
Det eneste skåret i gleden er at jeg på ingen måte kan oppgradere til CD-3 med det første, men CD-1 kan jeg uansett leve godt med langt ut i neste år
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2008 09.42.44 #18 av 111
Postet av: Atle Torp
Jeg misunner deg virkelig den følelsen. Når jeg tenker meg om skulle jeg gjerne opplevd det med jenta også :mrgreen:

Det er noe eget ved et komplett oppsett fra samme leverandør. Gang på gang opplever man fin symmetri ved å plukke fra én leverandør, så det er ikke tilfeldig.

Uansett store gratulasjoner herifra :D
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2008 09.49.20 #19 av 111
Postet av: eksu
Det måtte vel bare gå slik, men likevel gratulerer med en heftig pre. Bare det å se på volumhjulet når man bruker fjernkontrollen forsvarer jo nesten prisen, utrolig tøft. :D
Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2008 14.29.52 #20 av 111
Postet av: DevilEj
Takk for det gutter.
Justeringsknottene minner om de man finner på en komfyr, og siden dette er rørbasert kan men i teorien justere varmen ved å heve og senke volumet. Mulig den kan brukes til å steke egg på om jeg skulle gå lei av musikk 8)
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.11.2008 08.55.49 #21 av 111
Postet av: DevilEj
Jeg jobber med endel anlegg ved siden av mine egne, og nå har en bekjent av meg luktet på oppgradering en stund. Han kjører idag på en HK 745 og Meridian 557 på elektronikksiden, og JBL TL260, Sudio LC1 og Studio L890 på høyttalersiden. Han er egentlig fornøyd med 260ene, men centern blir for sped ved siden av at 890 er i største laget som bakhøyttalere. Vi har derfor kommet frem til at det er på tide å teste at bytte av hele høyttalerpakken.
Som suber brukes idag 2 stk Focal Chorus 800V, og de skal få stå inntil videre. Det er påkrevet at det nye oppsettet må komme i pianosort finish, og rocke minst like kraftig som TL260. Dette snevrer mulighetene litt inn, men en rask henvendelse til den alltid like servicemindede Roger hos SoundWave løste saken. Ikke noe problem å låne et oppsett av han for test neste helg

Det skal til pers er:

Swan F2.2F


Swan F1.1C


Swan D2.1SE


I tillegg har soundGarden lovet å stille opp med denne:

Hegel H200


Så nå er det bare å glede seg til en tøff testhelg :D
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2008 13.49.20 #22 av 111
Postet av: DevilEj
Da har jeg gjort en liten oppgradering i hifioppsettet mitt. Etter at jeg flyttet komponentene over i nytt rack har høyttalerkablene vært i korteste laget. I 2 mnd har jeg derfor fulgt med på brukten og ventet på det kabelsettet jeg ønsket meg, og for et par dager siden dukket de endelig opp og er nå på vei i posten fra Stavanger :D

De nye kablene er Kimber Monocle XL

Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2008 07.10.38 #23 av 111
Postet av: DevilEj
Å teste høyttaleroppsettet fra Swan er litt av en jobb......

--------------------------------------------------------------------------------

Da har jeg brukt et par-3 dager på å transportere, pakke ut og sette opp Swan oppsettet. For de som lurer... Dette er en enorm jobb da F2.2F kommer i 4 store esker hver, F1.1C er en egen stor tung eske, D2.1SE ligger i en felles eske og stativene kommer i tillegg i en eske hver. Alt er stort, tungt og huset det er satt opp i har en 50 trinns betongtrapp opp til inngangen. Sånt som dette har ikke en gjennomsnittelig hjemmekino entusiast kondis til.......
Når alt endelig var i hus var det en kjempejobb bare å pakke alt sammen ut da det meste er pakket i dobbel emballasje, så eskelagret vokste betraktelig iløpet av kvelden. Likevel var det absolutt verd strevet når oppsettet endelig sto på plass. F2.2F i sort pianolakk må bare oppleves
I tillegg til denne høyttalertesten har huseieren kjøpt seg en ny Onkyo 875 som også skulle settes opp, og siden undertegnede har begrenset erfaring på denne receiveren tar det sin tid å få alt på plass. Planene om å samtidig teste ut en Hegel H200 gikk dessverre i vasken da SoundGarden ikke kunne stille med en likevel, noe som er synd da dette var en stor del av poenget med denne testrunden.
Dagen i dag har gått med til å gjøre seg kjent med receiver og høyttalere, og å jobbe med det for å få det til å spille best mulig. En ting er helt sikkert. JBL TL260 som eieren har idag har et laaaaaangt stykke opp til Swan F2.2F. Selv rett ut av esken var det fullstendig utklassing av JBLene, noe både husets mann og kone var helt enige i. Både lyd og finish stiller i en helt annen liga.

Jeg har nå tatt en pause for å hvile ørene litt, og kommer tilbake med noen bilder og lytteinntrykk senere
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2008 00.00.40 #24 av 111
Postet av: Atle Torp
Spennende!

De som tester Swans trenger vel ikke tenke på kabler, siden disse følger med originalt?

Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2008 07.09.48 #25 av 111
Postet av: DevilEj
Det stemmer Akto.
Full kabelpakke følger høyttalerene. Her er det gjennomtenkt kvalitet fra A til Å :D
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2008 22.48.09 #26 av 111
Postet av: DevilEj
Nå er det ufrivillig stille på hififronten i Casa Del Diablo. Endel småtteri er på trappene, men med rørtrinnene inne til modifisering er det lite som skjer i heimen. Nye kabler i form av Kimber Monocle XL og Kimber Hero har ankommet til hele linjen. Nye oppgraderte mellomtoner og delefiltre til Avanti 5 er også i hus, og venter på montering. Ayon Polaris II er godt i hus, men alt dette hjelper lite når Motron ikke er ferdig med sin modifisering av Ayon Typhon :?
Håper dette snart er fikset så jeg kan dra igang golyden igjen........
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2008 01.06.07 #27 av 111
Postet av: kenti
Hvilke modifikasjoner er det som gjøres på blokkene? Er det relatert til porselenholderne til rørene?
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2008 07.10.02 #28 av 111
Postet av: DevilEj
Det stemmer. Ayon har ikke vært fornøyd med rørsoklene de har kjøpt eksternt, så de har begynt å produsere sine egne. Alle gamle sokler til 6C33 rør blir derfor skiftet. God service :D
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2008 07.17.45 #29 av 111
Postet av: roffe
Gratulerer med heftige oppgraderinger! Her går det så fort unna i svingene at man nesten mister pusten av G-kreftene.

Er litt spent på hva du har å si om Swans D2.1SE etter hvert. Det er jo et bekjentskap jeg har vært borti selv også.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.12.2008 15.30.58 #30 av 111
Postet av: DevilEj
Takk for det.
Siste runde med innkjøp er vel mest for å finjustere anlegget med kabler fra samme leverandør o.l. Hva det gjør med lyden kan jo diskuteres, men jeg liker helheten Ayon og Kimber presenterer
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar