Logo

Hjemme hos Devil.

Skriv et svar
12.01.2009 15.14.02 #61 av 111
Postet av: DevilEj
Her et lite bilde fra testen igår. Dårlig kvalitet, men det gir et inntrykk.
Når det gjelder farge har nok kona en finger med i spillet. Litt må jeg ofre for å få disse i hus

Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2009 19.03.00 #62 av 111
Postet av: DevilEj
Ser dessverre ut til at jeg må bytte ut suben (SVS PC-Ultra) til fordel for Avantgarde. Den kommer rett og slett i veien, og frontene ender midt på gulvet. Leter etter alternativer til mitt lille surroundrom på 12 kvm. Noen forslag???
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2009 19.44.22 #63 av 111
Postet av: HenningHG
Skal du legge den ut for salg på AvForum?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2009 06.04.20 #64 av 111
Postet av: DevilEj
Har allerede fått noen henvendelser på den, så jeg får se om det blir nødvendig. Skjer nok ikke så mye før jeg finner en erstatter
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2009 15.45.05 #65 av 111
Postet av: Torja
Tenker du på en ny SVS(BOX sub) eller kan det være andre merker?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2009 18.26.56 #66 av 111
Postet av: DevilEj
Har ikke noe krav til at det må være svs, men den bør takle 20Hz uten å koste fra 30k og oppover.
Plassen mellom rack og ht-stativ er avgjørende for hvilke muligheter jeg har, og den blir nok rundt 40 cm.
Får ikke målt nøyaktig før jeg kommer hjem til helgen. Forøvrig skal den kun brukes til film
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2009 18.32.25 #67 av 111
Postet av: roffe
Hva med Velodyne SPL-1200?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2009 21.40.45 #68 av 111
Postet av: DevilEj
Har sansynligvis denne på vei inn til test :D
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2009 10.33.05 #69 av 111
Postet av: DevilEj
Etter at jeg kom hjem i går kveld gjorde jeg noen siste desperate forsøk på å flytte PC-Ultra til andre posisjoner i rommet, men må nok bite i det sure eplet og innse at den ikke lengre kan brukes hos oss. Venter derfor nå spent på Velodyne SPL1000R som er på vei inn for test
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2009 15.43.52 #70 av 111
Postet av: DevilEj
Jeg og en kompis har lenge snakket om å ta med litt elektronikk ned til han for å teste hva litt oppgradering av strøm, prosessorkraft og kilde kan gjøre med hans oppsett bestående av Klisch RF7, RC7, RS35 og KSP15.
Jeg tok derfor med Yamaha RX-V3800, Denon DVD3930 og Classè CA101 med til han på søndag. For å gjøre en lang historie kort fikk han en enorm aha-opplevelse, og ønsket ikke å levere anlegget mitt tilbake igjen. Det ser derfor ut til at jeg ender med en ny receiver selv om dette strengt tatt ikke var planlagt.
Problemet nå er bare at Velodyne er i hus, men jeg har ingen receiver å teste den på. Får ikke endelig svar på salget før på torsdag, og skal så bestille og få levert ny receiver. Ser ut til av suben fort kan bli stående en uke før jeg får testet den.......
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2009 20.23.24 #71 av 111
Postet av: Msport
Er du fortsatt like fornøyd med Focal Dôme? Sikler veldig på å kjøpe meg to eller fire stk slike å henge i taket. Har jo spurt deg før mener jeg, men merker du noe negativt med at dem henger så høyt?

Blir spennede å se og høre hva du ender opp med av ny reciver i stua - både lytteintrykk og begrunnelsen for valget. Men si meg, stakk kompisen av med dvd spilleren også? Blir den erstattet eller benytter du bare Denon 2500 som dvd spiller også?
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2009 20.33.39 #72 av 111
Postet av: Steve Vice
"DevilEj" skrev:Jeg og en kompis har lenge snakket om å ta med litt elektronikk ned til han for å teste hva litt oppgradering av strøm, prosessorkraft og kilde kan gjøre med hans oppsett bestående av Klisch RF7, RC7, RS35 og KSP15.
Jeg tok derfor med Yamaha RX-V3800, Denon DVD3930 og Classè CA101 med til han på søndag. For å gjøre en lang historie kort fikk han en enorm aha-opplevelse, og ønsket ikke å levere anlegget mitt tilbake igjen. Det ser derfor ut til at jeg ender med en ny receiver selv om dette strengt tatt ikke var planlagt.
Problemet nå er bare at Velodyne er i hus, men jeg har ingen receiver å teste den på. Får ikke endelig svar på salget før på torsdag, og skal så bestille og få levert ny receiver. Ser ut til av suben fort kan bli stående en uke før jeg får testet den.......

Spent på å høre hva du har å si om Velodyne, jeg er også interessert i den.

Men jeg bare lurte på vegne av en kamerat hvilken reciever han drev Klipsch sakene med før han fikk A-ha opplevelsen med Yammis?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2009 20.39.29 #73 av 111
Postet av: Typhoon7
Skal ikke se bort fra at effektforsterkeren (Classé) har påvirket en del og ikke bare Yamahaen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2009 20.48.55 #74 av 111
Postet av: Steve Vice
"Typhoon7" skrev:Skal ikke se bort fra at effektforsterkeren (Classé) har påvirket en del og ikke bare Yamahaen.

Neinei, men kameraten min er ikke interessert i effektforsterker enda.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2009 07.17.07 #75 av 111
Postet av: DevilEj
"Msport" skrev:Er du fortsatt like fornøyd med Focal Dôme? Sikler veldig på å kjøpe meg to eller fire stk slike å henge i taket. Har jo spurt deg før mener jeg, men merker du noe negativt med at dem henger så høyt?

Blir spennede å se og høre hva du ender opp med av ny reciver i stua - både lytteintrykk og begrunnelsen for valget. Men si meg, stakk kompisen av med dvd spilleren også? Blir den erstattet eller benytter du bare Denon 2500 som dvd spiller også?



Med mine begrensede muligheter siden sofaen sitter så nære bakvegg er Focalene utolig bra.Små, lekre og med overaskende stor lyd. Det var selvfølgelig mer trykk når jeg hadde RS62 i kinoen, men i nåværende rom ville mye av lyden forsvunnet ut i rommet over hodene våre.
Det hadde nok vært ideelt å hatt dem plassert 30 cm lavere på veggen, men pga vinduet bak sofaen måtte de såpass høyt.

Denon 3930 står også oppkoblet hos kompisen, men den kommer nok tilbake da han sikler på en bd-spiller isteden.
Pga plassen i racket mitt etter kjøp av Avantgarde Solo måtte jeg ta et valg. Har nå bare plass til 2 komponenter under centern, og da må dessverre bd-spilleren prioriteres. Skulle likevel ønske at jeg hadde plass til begge da 3930 er mye bedre på både dvd og cd
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar