Logo

Pressemelding fra HL Media MKII AS

Skriv et svar
21.12.2011 14.34.15 #1 av 37
Postet av: Jorn.Finnerud
Lyd og Bilde kom i går med en pressemelding hvor de skrev at de hadde kjøpt bladet Hjemmekino.

Her kommer vår pressemelding som forteller litt mer om denne historien:


HL MEDIA MK2 med nytt blad

HL Media AS er nå historie. Magasinet Stuff, som vi lanserte i 2008, kostet oss mye penger og firmaet klarte ikke å betjene den gjelden som fulgte. Tidlig i 2011 startet vi firmaet HL Media mk2, og for å sikre videre drift av Hjemmekino ga vi ut bladet via det nystartede selskapet. HL Media AS ble begjært konkurs av Skatt Øst 15 august 2011.

Som en følge av at bostyret mente de hadde rettighetene til bladet Hjemmekino, og etter konkursen mottok et bud fra Publish på dette, hadde vi en utfordring. Det endte med at HL Media mk2 fikk fremlagt tre alternativer:

1) Betale en relativt høy sum for å beholde rettighetene til bladet,
2) godta å tilbakeføre rettighetene på Hjemmekino til boet,
eller 3) å ikke godta noen av disse alternativene.

I sistnevnte tilfelle oppgir Publish/Lyd&Bilde på mail til oss at de avtalte med bostyret om å finansiere en eventuell rettsak mot HL Media mk2 AS og dets eiere. Vi følte oss dermed hardt presset til å akseptere alternativ 2, hvor vi godtok å gi fra oss rettighetene til Hjemmekino.

HL Media mk2 har altså ikke solgt Hjemmekino til Publish AS, det er ingen fra staben i HL Media mk2 som blir med over til Lyd&Bilde, og det er heller ikke avtalt noe gjenbruk av artikler og innhold fra Hjemmekino. HL Media mk2 lever i beste velgående selv om januar-utgaven blir siste utgave av bladet som heter Hjemmekino. Heldigvis er det også gode nyheter for alle som likte bladet Hjemmekino og dets innhold:

I februar 2012 kommer vårt nye blad med de samme skribentene, med nytt navn, med et innhold som er basert på innholdet fra Hjemmekino, med de samme produktene og med den samme grundigheten i forhold til tester. Dette følges opp av en omfattende relanseringskampanje både på abonnement og på løssalg. HL Media mk2 har fortsatt en løpende avtale med http://www.hjemmekino.no – hvor vi fortsatt vil ha innhold, forum og tjenester for abonnentene til det nye bladet, og vi er fortsatt norsk representant for EISA i både audio, home theater og video-panelet.

For mere informasjon:
Ansvarlig redaktør Håvard Holmedal: havard.holmedal@hl-media.no" onclick="window.open(this.href);return false;, 907 43 646
eller Salg- og markedssjef Anders Larsen: anders.larsen@hl-media.no" onclick="window.open(this.href);return false;, 905 14 866

Håvard Holmedal, ansvarlig redaktør
og Jørn Finnerud, Anders Larsen, Kristian Walby og Christian von Schack
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2011 14.42.09 #2 av 37
Postet av: MindWaste
Snodige greier dette her Jørn :?
Skjønte lite av den meldingen som kom igår fra Lyd & Bilde om at de skulle "fusjonere" med Hjemmekino.

I den meldingen stod det at de som har abb. på bladet Hjemmekino følger automatisk med til deres nye publikasjon Lyd & Bilde/Hjemmekino (eller hva det nå skal kalles...?) Stemmer dette?
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2011 14.54.24 #3 av 37
Postet av: Jorn.Finnerud
det stemmer at de som har abonnert på Hjemmekino automatisk blir overført til Lyd&Bilde. Det betyr at man må tegne et nytt abonnent på vårt nye blad. Man står selvsagt fritt til å si opp abo i slike situasjoner om man ikke vil ha det nye bladet fra Lyd&bilde. Det er tross alt ikke det produktet man har bestilt.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2011 15.35.38 #4 av 37
Postet av: SannaX
Dette var dumme greier. Har akkurat fått ny faktura i posten sammen med Hjemmekino. Regner med at den da går til Lyd&Bilde...hvor sier jeg opp abonnementet (Lyd&Bilde?), eller går det ut av seg selv hvis jeg ikke betaler fakturaen?

Mvh Chris
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2011 15.40.01 #5 av 37
Postet av: Jorn.Finnerud
Fakturaer som betales nå går nok til oss fordi kontonummer og slikt ikke er endret ennå.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2011 15.44.39 #6 av 37
Postet av: SannaX
Men da får jeg altså etterhvert Lyd&Bilde. Skjønner at dere ikke kan oppfordre til noe, men da venter jeg heller til det nye bladet kommer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2011 21.17.35 #7 av 37
Postet av: Jorn.Finnerud
Vi kan i alle fall oppfordre våre trofaste lesere til å begynne å abonnere på vårt nye blad, og da mener jeg gutta bak hjemmekinos nye blad, som ikke har noe med L&B å gjøre. Vi skal gjøre vårt beste for at alle de som har likt å lese våre skriblerier får enda mer stoff å lese om. I vårt første nummer (februar)(det kommer et normalt Hjemmekinonummer i januar fra oss i HL Media MKII:)), får blandt annet en stor-TV test. da snakker vi om de virkelig store modellene: Panasonic 65VT30, Sony 65HX920, Samsung 64D8005, Panasonic 65VX300 og Philips 58pfl 9956. I tillegg har vi en mengde spennende produkter inne som vi gleder oss til å dele med våre trofaste lesere. Vi reiser også til CES i Las Vegas, og kommer med en fyldig reportasje der i fra.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2011 23.51.06 #8 av 37
Postet av: Torja
Akkurat, dette var jo en litt annen historie enn vi fikk først.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2011 08.58.29 #9 av 37
Postet av: Jorn.Finnerud
Pressemeldingen fra L&B var bare vrøvl i mine øyne. De vil ha oss ut av bransjen og kom derfor med denne som gir et inntrykk av at L&B og Hjemmekino har fusjonert og skal lage et bedre blad sammen.
Vi får ta det som et kompliment at de så på oss som en trussel i første omgang.

Vi velger å tro at våre lesere leste oss fordi vi har et innhold som var mer rettet mot dem og at de faktisk likte det vi skrev. Denne sjelen blir selvsagt med i vårt nye blad. man kan ikke kjøpe seg sjel for å si det sånn..
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2011 20.17.53 #10 av 37
Postet av: SannaX
Hmmm, rart ikke L&B skjønner at realiteten kommer for en dag, spesielt når "Hjemmekino-gjengen" tydelig sitter på andre siden av gjerdet og mener noe helt annet? Kjenner jeg faktisk blir forbanna, når jeg får en følelse av "kapring", samtidig som de prøver å villede abonnentene med en slik pressemelding som jo åpenbart ikke stemmer med virkeligheten! Send meg faktura når det nye bladet kommer, den andre kaster jeg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2011 19.54.23 #11 av 37
Postet av: Jorn.Finnerud
I det nyeste nummeret, januar, følger det med et skriv. Her ville vi selvsagt informere om vårt nye blad, men Lyd&Bilde truet med advokater om vi skrev et ord om det. flott med konkurrenter som er så redde for hva vi kan få til med nytt blad, og så usikre på egen ferdigheter at det eneste de har å by på er å ødelegge for konkurrenten. Vi får ta det som enda et kompliment...
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2011 22.32.04 #12 av 37
Postet av: Torja
Gi beskjed om ny faktura fra den egentlige hjemmekino gjengen..
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2011 15.53.26 #13 av 37
Postet av: SVS Inderoy
"Jorn.Finnerud" skrev:I det nyeste nummeret, januar, følger det med et skriv. Her ville vi selvsagt informere om vårt nye blad, men Lyd&Bilde truet med advokater om vi skrev et ord om det. flott med konkurrenter som er så redde for hva vi kan få til med nytt blad, og så usikre på egen ferdigheter at det eneste de har å by på er å ødelegge for konkurrenten. Vi får ta det som enda et kompliment...


He he, hvem skulle tro at Lyd og Bilde kom til og bli så truet av Hjemmekino LoL



Sitter og venter på nytt uavhengig Blad fra den tidligere Hjemmekino gjengen jeg :-D

Hva blir navnet på det bladet tro ? :-D :
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2012 15.38.07 #14 av 37
Postet av: SVS Inderoy
Watt
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2012 20.27.02 #15 av 37
Postet av: Jorn.Finnerud
Da er det bare å puste rolig ut:) Kom hjem fra Vegas en dag forsinket, på tirsdag, jobbet til sene kvelden i går og i dag fikk vi loset det første nummeret av Watt til trykkeriet:) Kjenner det føles litt deilig:) Når jeg får PDF av den endelige forsiden skal jeg sannelig legge den ut her.:)
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar