Hei,
jeg har Samsung LE40M61 og det har blitt en del titting nå de siste dagene
TV via analog kabel - bedre enn jeg fryktet. Faktisk overraskende bra etter litt instillinger på lys/kontrast osv... "Så bra bilde!", sa kona. (Og på TV titting er hun jury, hun ser mere TV enn meg).
DVD via HDMI, oppskalert til 720p fra en Denon DVD 1920. Helt, helt utrolig i mine øyne. Gjorde noen fininnstilliner (brukte THX optimizeren fra Star Wars I), og det ble enda bedre. Det er så lekkert!
PC via VGA - utrolig bra bilde. Det står planke på skjermen, fjellstøtt, razor sharp, lett å lese tekst. PC via en DVI overgang? Savner det ikke, skjønner at Samsung ikke har prioritert å få det til når bildet via VGA er av denne klassen.
Xbox (1) via SVHS - tja, burde vel kanskje hatt komponent eller RGB scart. Men det ser bra ut via SVHS ledning også. Noen spill avsløres mere grafikkmessig (jaggies) på en så stor TV når bildet blåses opp, mens andre ser bedre ut enn på gamle TV'n. Men gleden av å spille på så stor skjerm (f.eks bilspill) er så stor at det negative forsvinner. Men gud bedre som jeg gleder meg til Xbox360 som er som lagd for denne TV'n!
Så,
faren min har Panasonic TH42PV500. Går ut fra den er i store trekk lik 37 tommeren.
Har her sett TV via husantenne på taket og via parabol. Tja... veldig bra. Bedre enn Samsungen? Bedre når det var fra parabol.
DVD via Panasonic DVD opptaker 6000 kr klassen, RGB scart kabel. Bra kvalitet på kabel slik jeg forstår det. Bildet her er veldig, veldig bra. Ble ikke blåst direkte overende. Men mulig jeg bør koble til min egen spiller og kabel for direkte sammenligning med Samsungen.
PC inn via VGA. Her vinner Samsungen klart over panasonic TV'n. Vi så på ferebilder først med samsungen fra bærbar PC hjemme og tok direkte turen over til fattern etterpå for å vise de fram på hans panasonic... Og det ble sånn at jeg var litt irritert over at jeg ikke heller inviterte han over til oss i stedet slik at han fikk sett bildene på vår TV her. Synes Samsungen var klart bedre.
Sitteavstand hos meg, ca 3 meter (eller snauere) har ikke målt direkte. Men tro meg, 3 meter er nok. Jeg ville ikke hatt 37 tommer her. Er nok litt bortskjemt med stort bilde fra prosjektor, så noe mindre enn 40 tommer for meg, ville følt lite. Skulle gjerne hatt denne Samsungen en par tommer større og
Samme sitteavstand til panasonicen også der vi testet den.