Logo

TV-lisens, ville du betalt hvis valgfritt?

Skriv et svar
17.12.2005 12.46.08 #16 av 18
Postet av: pnerbye
Jeg er for en statskanal, men den skal være mere en informasjonskanal enn en underholdningskanal. Den kan fint betales over skatteseddelen.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2005 12.59.43 #17 av 18
Postet av: turbo1979
Jeg mener helt klart at alle skal betale lisens. Det har ikke noe med om man hører\ser på nrk, men at de skal tilby en uavhengig og kritisk journalistikk. Det er noe alle samfunn trenger, hvis ikke blir det som Berlusconi i Italia som nå nesten eier alt av media der.
MEN, jeg er veldig uening i den høye prisen på lisensen. Hadde norske folks lønninger økt i takt med lisensen, ville vi vært meget holdne tror jeg. Har jo økt 100% siden jeg var 19. Nå er jeg 26...
Oppgraderer kontinuerlig min hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2005 19.51.15 #18 av 18
Postet av: pnerbye
"turbo1979" skrev:Jeg mener helt klart at alle skal betale lisens. Det har ikke noe med om man hører\ser på nrk, men at de skal tilby en uavhengig og kritisk journalistikk. Det er noe alle samfunn trenger, hvis ikke blir det som Berlusconi i Italia som nå nesten eier alt av media der.
MEN, jeg er veldig uening i den høye prisen på lisensen. Hadde norske folks lønninger økt i takt med lisensen, ville vi vært meget holdne tror jeg. Har jo økt 100% siden jeg var 19. Nå er jeg 26...


Det er ingen grunn til å rope hurra for journalistikken i NRK. De er like opptatt av seertall som en hvilken som helst annen kanal og kliner opp de samme "forsidene" som en hvilken som helst salgskåt avis.

Når de handler inn idrettsarangementer for hundrevis av millioner kroner bør lisensbetalerene reagere.

Det er absolutt ingen grunn til at vi skal finansiere lisensavdelingens ansatte når hele greia like gjerne kunne vært betalt via skatteseddelen. Som informasjonskanal ville en kunne forsvart at vi hadde en statskanal.

Ønsker du kritisk journalistikk kan du bidra med å la være å handle søppel. Den eneste grunnen til at søplejournalistikk eksisterer er fordi den selger.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar