Logo

Anfields lytterom - Vi rykker tilbake til start...

Skriv et svar
16.02.2009 12.25.37 #181 av 200
Postet av: Msport
Synes det høres veldig fornuftig ut. Kostnadene ved å drive en slik flott butikk er vel relativt høye og helsa kan bli den værste kostnaden.... Helsa og familie er jo uansett det som kommer først? Det gjør det i hvertfall hjemme ;) Dessuten er man jo heldig når noen står klare og tar over lokalene - det er ikke mange som er på leten etter et slik lokale.

Dessuten har vel ikke salget over nett vært så værst? Ser da stadig vekk noen som har handlet produkter fra Sound Planet rundt om kring på forumene.
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2009 14.41.52 #182 av 200
Postet av: kenti
Ja, dette var jo veldig synd, men stemmer selvfølgelig i det Atle skriver. Hvis ting går på helsa løs er valget enkelt, og slik jeg kjenner deg har du nok tatt det rette valget.

Full støtte kommer også fra denne kanten!
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2009 18.51.54 #183 av 200
Postet av: Anfield
"Atle Torp" skrev:For meg er du verdt uendelig mye mer levende og i god form enn det motsatte, og jeg gir deg min fulle støtte. Du har gjort et godt valg. Evnen til å kunne rangere tingenes viktighet er en kunnskap man kan tilegne seg på flere måter. Din fremgangsmåte er desidert den sunneste :D


Takk for det, gode venn. Det er ikke så vanskelig å ta slike valg bare alternativene blir klargjort skikkelig nok...
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2009 18.55.44 #184 av 200
Postet av: Anfield
"Msport" skrev:
Dessuten har vel ikke salget over nett vært så værst? Ser da stadig vekk noen som har handlet produkter fra Sound Planet rundt om kring på forumene.


Om ikke nødvendigvis direkte nettsalg, men kundekontakt generert gjennom vår nettside og nettbasert avertering har helt til nå stått for størstedelen av omsetningen vår, selv etter at vi åpnet butikken. Omsetningen vil naturlig nok ikke vedvare nå, da vi ikke vil ha like mange produkter tilgjengelig gjennom våre nettsider. Men driftskostnadene vil også være langt lavere. Husleie, strøm, lønn, arbeidsgiveravgift (the list goes on). Dette blir jo langt lavere med å gå tilbake til "opprinnelsen".

Så ingen grunn til å grave seg ned enda.... :D
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2009 19.13.55 #185 av 200
Postet av: Typhoon7
Det er alltid synd når en butikk drevet av en ekte entusiast blir borte. Når det er sagt, så har jeg full forståelse for valget. Helsa er tross alt viktig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2009 20.17.03 #186 av 200
Postet av: Msport
"Anfield" skrev:Om ikke nødvendigvis direkte nettsalg, men kundekontakt generert gjennom vår nettside og nettbasert avertering har helt til nå stått for størstedelen av omsetningen vår, selv etter at vi åpnet butikken. Omsetningen vil naturlig nok ikke vedvare nå, da vi ikke vil ha like mange produkter tilgjengelig gjennom våre nettsider. Men driftskostnadene vil også være langt lavere. Husleie, strøm, lønn, arbeidsgiveravgift (the list goes on). Dette blir jo langt lavere med å gå tilbake til "opprinnelsen".

Så ingen grunn til å grave seg ned enda.... :D

Man skal ikke grave seg ned vet du ;) Uten noe diskusjon rundt pris/fortjeneste osv, så er det jo egne produkter jeg anntar at man har best margin på. Må vel også tro at det er mest "kult" med egne produkter også? Bringe noe nytt til markedet?

Uansett - lykke til videre med en driftsform i du forhåptligvis vil trives bedre med og passer bedre for helsen :idea:
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2009 18.56.27 #187 av 200
Postet av: Anfield
Kanskje like greit med en aldri så liten oppdatering i denne tråden etter alt "styret" som har vært i det siste.

For å gjøre en lang historie kort; jeg har lagt ned AS'et mitt, og fått ditto mye dårligere råd. Men jeg har fått fritid, helse, overskudd og lysten til å drive på med hobbyen min tilbake. Vil ikke gå så langt som å si at det har vært verdt det hele, men en er en (rimelig stor) erfaring rikere. Og da er det viktig å gjøre som mange andre har gjort før meg; legge det bak seg, og ta lærdom av det.

Sound Planet blir overtatt av min gode kollega Eivind som jeg ansatte og bare kan gi gode skussmål om. Det er godt å se at alt en har jobbet så hardt for de siste årene ikke går "down the drain", og at konseptet fremdeles skal se livets lys. Jeg unner Eivind alt godt og ønsker lykke til videre.

For min egen del er jeg tilbake til status quo. Jeg har solgt alt utstyret jeg hadde for å hjelpe på gjeldssituasjonen, og skal nå starte oppbyggingen av et nytt lyd- og bildenirvana til meg selv. Jeg vil nok starte litt forsiktig (ikke akkurat noe Akto-nivå på meg i det nærmeste) og så får vi se hva fremtiden bringer.

Vi har solgt huset (en liten dyd av nødvendighet når gjelden ble som den ble) men skal ikke flytte før i mars/april. Da gjenstår spørsmålet; skal jeg vente til jeg har funnet et nytt sted å bo før jeg kjøper noe nytt? Svaret gav seg selv etter 4 minutters tenking; selvfølgelig ikke!!

Jeg har allerede levert inn bestillingen på nye høyttalere, og elektronikk er også klar. Dette er en kombinasjon, om enn litt utenkelig, som har levert et fantastisk inntrykk på meg den tiden vi drev butikken, og som ikke koster skjorta. Tenkte at jeg skulle komme med litt drypp i denne tråden etterhvert. Må bare finne noen utvalgte bilder som jeg kan "tease" litt med, da det er ca 4 ukers levering på høyttalerne.

I'll be back... :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2009 19.06.51 #188 av 200
Postet av: Anfield
Første hint...

Edit: Oj da, bokstavelig talt et lite hint. Men dog, det får stå sin prøve... utsnitt 1 nye HT.jpg utsnitt 1 nye HT.jpg ( 19,7275390625 KB) Vist 548 ganger
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2009 19.16.00 #189 av 200
Postet av: Typhoon7
Vienna Acoustics?

Det er godt å høre at iveren er tilbake. Jeg regner med at dette igjen blir en spennende tråd å følge med på.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2009 20.36.25 #190 av 200
Postet av: kenti
Long time, no see! :)

Moro å se at du annonserer din tilbakekomst. Kommer til å følge med deg videre, det er jo som regel spennende å se hva du holder på med.

Synd at det gikk som det gikk med ASet, men skjønner jo godt avgjørelsen gikk det du sier. Gitt finishen kan det være Vienna som Typhoon7 sier?
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2009 22.07.21 #191 av 200
Postet av: Torja
Å være selvstendig næringsdivende er ikke lett har jeg forstått. Trist det gikk som det gikk, men du står han av. Det er i seg selv imponerende. Blir spennende å se hva du skal drive de høytalerne med.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2009 23.23.06 #192 av 200
Postet av: kenti
Eller kan det være en Kudos Cardea?
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2009 23.52.05 #193 av 200
Postet av: Atle Torp
Hmmm, må jo sette skjermoppløsningen til 300x200 piksler for å se hva dette skal forestille :geek:

Uansett er vi begge klar over at godlyd ikke trenger å koste stort hvis man bare gjør ting riktig fra starten av. Dyrt blir det først når egoet også skal tilfredsstilles ...
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2009 08.26.43 #194 av 200
Postet av: Torja
De høytalerne kan være noe fra Kudos Audio :?: :?: :!:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2009 08.27.34 #195 av 200
Postet av: Anfield
"Atle Torp" skrev:Hmmm, må jo sette skjermoppløsningen til 300x200 piksler for å se hva dette skal forestille :geek:..


Siterer meg selv igjen...

"Anfield" skrev:Edit: Oj da, bokstavelig talt et lite hint. Men dog, det får stå sin prøve...


:lol: :wink:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar