Logo

Anfields lytterom - Vi rykker tilbake til start...

Skriv et svar
06.12.2008 10.42.53 #151 av 200
Postet av: Anfield
Den snurrer og snurrer, og jeg venter nå kun spent på det nye RIAA-trinnet for å få testet ut om justeringene har båret frukter....
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2008 12.49.04 #152 av 200
Postet av: roffe
Misunner deg litt den sjarmen det er å snurre vinyl. Det kan diskuteres i det vide og brede hva som låter best av CD og vinyl, men det er ihvertfall sikkert at det er koseligere med vinyl. Litt som å fyre i peisen kontra å skru på panelovnen...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2008 13.25.08 #153 av 200
Postet av: Anfield
Ikke veldig uenig i den analogien. CD-riggen min låter nok fremdeles best, men jeg har mye musikk på vinyl som jeg nok ikke kommer til å kjøpe igjen på CD. Jeg var veldig sent ute med å "konvertere" til CD på 80-tallet, så jeg har mange gode plater og ikke minst minner fra den tiden som jeg titt og ofte plukker frem fra glemselen.

Jeg liker å fysisk ha kontakt med plater, både CD og LP, og synes det er noe upersonlig og usjarmerende med harddiskbasert avspilling. Det å lete i hylla etter den plata jeg ønsker å spille er litt av sjarmen for meg. Jeg vet at fremtiden går mot harddiskbasert avspilling, så jeg har ikke noen prinsippiell motstand mot det. Men i dette rommet går mye på å fremkalle de gode følelsene og stemningene, og da falt for eksempel Naim HDX som et harddiskbasert alterntativ bort for min del.
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2008 16.02.57 #154 av 200
Postet av: Svensk Roger
Hej Anfield
Har samme tankegang som deg det att ha fysisk kontakt med materialet som blir avspillt
og då fremforallt vinyl, att sette på en platta lyssne 4-5 spår og siden bytte side krever engagemang
ikke nå muligheter for zapping.
Vad som låter best? Ja vetefn om inte vinyl har tatt ett litt overtag her nå, men riggen har dratt veg i kronor det er sikkert.
Kjøpte Stockfish plattan fra deg, kan ju si att det er ikke tvil om vilket format Chris Jones låter best på :wink:
Itillegg så er det morsomt og lete vinyl,i bruktbutiker,loppis, hos folk som ikke gidder og bruke dem lengre, eller bestille audiofile
presser fra div nettsteder, mye hobby. Men for all del snurrer gerne sølv plater også, litt pussig vinylen stiger i pris, mens kvalitets graveringer på cd blir billigare.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2008 20.08.43 #155 av 200
Postet av: Anfield
Enig i det. Innspillingskvalitet har jo mye å si. Har også en Kari-plate (Over en By) som låter meget bra på vinyl. Det å ha så rene plater som mulig er jo et meget viktig poeng med vinyl, og da for å minimere knitringen, som etter min mening er noe av det aller mest ødeleggende med vinyl vs CD. Er platene bare rene nok, og du har lite "peisknitring), så er dte fritt frem for meget flotte lydopplevelser.
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2008 21.47.52 #156 av 200
Postet av: Svensk Roger
Vaske maskin er vel nærmest ett must på brukte plater, knittring eller rille støy som det egentlig heter
påvirkes også mye av sporings egenskaperna hos pu,har mye gamle brukte plater som er helt stille.
Spillte Kari bremnes Svarta Bjørn ikvell Bas og dynamikk, som jag ikke hørt på cdn.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2008 21.14.42 #157 av 200
Postet av: Anfield
Da er et nytt komponent endelig på plass i Studio Anfield. Et praktverk av et AV-møbel!



For øyeblikket synes jeg at oppsettet (racket) mitt bærer litt preg av en mellomløsning. Er ikke fornøyd med å "gjemme" bort platespilleren inni racket på denne måten, men for å få plass til alt i kveld så var dette eneste løsningen. Men nå både ser og høres ting meget bra ut her jeg sitter i søtspåtten...
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2008 21.20.21 #158 av 200
Postet av: Typhoon7
Er det den hvite som er ny? :mrgreen:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2008 21.29.56 #159 av 200
Postet av: roffe
Det ser jo helt nydelig ut! :-)

Men jeg er enig i at en platespiller skal ha mer visuell frihet enn din...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2008 21.52.13 #160 av 200
Postet av: Anfield
"Typhoon7" skrev:Er det den hvite som er ny? :mrgreen:


Kona ryddet vekk noen dekorative ting for å gjøre plass til julepynt oppe i stua, og gitt hva som havnet her..... :lol:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2008 21.54.09 #161 av 200
Postet av: Anfield
"roffe" skrev:Det ser jo helt nydelig ut! :-)

Men jeg er enig i at en platespiller skal ha mer visuell frihet enn din...


Jeg er allerede i gang med tankespinn rundt nytt rack. Foreløpig får jeg leve med at det mest går i CD og TV. Så skal jeg nok finne en bedre displaymulighet etterhvert.
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2008 21.59.58 #162 av 200
Postet av: Typhoon7
Fra spøk til alvor. Gratulerer med ny TV. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2008 23.02.37 #163 av 200
Postet av: Atle Torp
Veldig lekkert!

Gratulerer så mye :D
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2008 23.46.46 #164 av 200
Postet av: AndreWerdenskrieg
Knallfint, Anfield! Alltid morsomt å se et oppsett som er helt annerledes enn det man "er vant med", spesielt når det er gjort på denne måten.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2008 15.20.06 #165 av 200
Postet av: orso
Dersom man tenker lyd, så er jo det beste å ha racket på en sidevegg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar