Logo

Anfields lytterom - Vi rykker tilbake til start...

Skriv et svar
28.11.2008 21.54.57 #136 av 200
Postet av: Anfield
"kenti" skrev:
"Anfield" skrev:
For å tilfredsstille den som liker høyttalere uten griller, her er et eksemplar uten nevnte griller.....

For all del. Hvis du liker de best med grill på skal jeg ikke nekte deg å ha de på..


Nope, her er det naken dame som teller. I alle sammenhenger...... :mrgreen:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 22.07.36 #137 av 200
Postet av: kenti
"Anfield" skrev:
Nope, her er det naken dame som teller. I alle sammenhenger...... :mrgreen:

Det er godt å høre, *Knegg, knegg*.

Vedrørende det du skriver på forrige side kan jeg ikke si meg mer enig. Først og fremst i forhold til det atle først nevner, at holografi og total sømløshet ikke er alt så lenge andre parametre som dynamikk, sting og generell spilleglede er en del av det anlegget formidler. Selvfølgelig er holografi og sømløshet velkomment, helst ønsket, men det er ikke alt.

Det du skriver om at anlegget klarer å engasjere på materiale annet enn "referanse"- og generell mose-gnikke-musikk er jeg selvfølgelig på bølgelengde med. Sitter selv med den følelsen om dagen i mitt anlegg (kanskje ikke akkurat når hvor jeg er forkjølet og tett i nese og ører, men).

Og ja, sub til musikk er oppskrytt ;)
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2008 20.44.58 #138 av 200
Postet av: Anfield
What's wrong with this picture......?



Svar:NOTHING! :mrgreen:

Ny kveld med litt god musikk, dempet belysning og rødvin...
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2008 21.21.19 #139 av 200
Postet av: Snickers-is
"Anfield" skrev:What's wrong with this picture......?


Fingermerkene på glasset? :mrgreen:
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2008 22.00.51 #140 av 200
Postet av: Anfield
"Snickers-is" skrev:
"Anfield" skrev:What's wrong with this picture......?


Fingermerkene på glasset? :mrgreen:

Hehe, det ante meg at noen kom til å kommentere det. Men "trøsten" er vel da at jeg faktisk nyter det som er oppi glasset selv om en strengt tatt ikke skal ta på selve glasset, men stetten. Å sette det hele til pynt er jo fånyttes, eller hva....? :mrgreen:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2008 22.11.35 #141 av 200
Postet av: Snickers-is
Det har du selvsagt rett i, men du kan jo ikke hevde at det ikke står til pynt på bildet ;)
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2008 22.23.02 #142 av 200
Postet av: Anfield
Joda, seff. Glasset ble satt ned et aldri så lite øyeblikk for å "catch the moment" her i kjelleren. Men her spikker vi jo fliser..... :lol:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2008 23.53.12 #143 av 200
Postet av: DevilEj
Hmmm. Mener jeg har sett temaet på dette bildet før, men det er flere år siden :wink:
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2008 09.53.36 #144 av 200
Postet av: pahf
Så Sjokobunkeren var ikke død likevel, bare flyttet forum :)
Spennende lesning om ML vs Kef, som nyfrelst elektrostatfan må jeg vel ta og sjekke ut Kef i samme setting.
Gleder meg til og se hvordan dette rommet utvikler seg videre
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2008 09.59.24 #145 av 200
Postet av: roffe
Lekkert, lekkert, Anfield. :-)

Jeg for min del synes godt grillene kan være på. Kan aldri tenke meg at du hører en slik grill så lenge mellomtone/diskant-koakselementet får spille fritt, slik de kloke produktutviklerne hos KEF tydeligvis har tenkt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2008 10.42.17 #146 av 200
Postet av: Anfield
"DevilEj" skrev:Hmmm. Mener jeg har sett temaet på dette bildet før, men det er flere år siden :wink:


Stemningen er tilbake i bunkersen, ja.... :D
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2008 10.52.20 #147 av 200
Postet av: Anfield
"pahf" skrev:Så Sjokobunkeren var ikke død likevel, bare flyttet forum :)


Stemmer. Velkommen inn... :D

Når muligheten til å vise frem godsakene ble fjernet på AVforum, er det greit å kunne snakke fritt og vise frem godsakene uten å bekymre seg for det ene og andre her på hjemmekino.no
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2008 22.29.13 #148 av 200
Postet av: Anfield
En ny kveld er kommet og nytelsen er i full gang her i huset. Akkurat nå er det Concert for horn and orchestra no 3 KV 447 E flat major med Camerata Labacensis dirigert av Kurt Redel som står for det musikalske innslaget. I glasset er det litt brun bayer igjen....

Kom plutselig til å se at jeg ikke hadde skikkelig redegjort for hva slags elektronikk som har fått æren av å forsyne KEF Reference 205/2 med musikalske impulser.



For de litt småtrege som enda ikke har skjønt det så har jeg landet på en komplett Naim-rigg. Naim tilfredsstiller alle de krav jeg hadde på forhånd. Brukervennlighet; anlegget står på hele tiden, er alltid klar til "go", kun å legge i CD'en for å spille. Synergi: kanskje Naim sin største egenskap og her det kanskje skinner mest gjennom hvor viktig det er å tenke helhet. Naim låter definitivt best med Naim. Og selvfølgelig med KEF..... :lol:

I ekte Naim-ånd så er oppgir en alltid Naim sine komponeneter med "source first"-tanken i orden. På bildet kan dere se:

Naim CD5x (CD-spiller)
Naim NAC122x (forforsterker)
Naim NAP150x (effektforsterker)
Flatcap2x ( ekstern strømforsyning)

Flatcap2x forsyner i dag CD5x. I dag er det også bestilt et nytt Stageline RIAA-trinn, og denne vil også bli strømforsynt av Flatcap2x da denne kan strømforsyne 2 komponenter.



Den nye fjernkontrollen Rcom er også bestilt og jeg gleder meg til å legge denne å hånden igjen. Et skikkelig tungt praktverk av en fjernkontroll.



Ahhhhhhh, det er deilig å kunne nyyyyyyyyyyyyte igjen.....
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2008 22.43.49 #149 av 200
Postet av: Anfield
Og en annen ting. I dag kom min nye Loewe Art endelig til landet, så til uken så blir det montering av ny flatskjerm her i heimen. Oooohh lykkefølelse....

Lenge siden jeg har gledet meg så mye over å få nye komponenter i hus, fantastisk å endelig kunne kose seg sååå mye over en liten ting som en leveringsbekreftelse..... :D

Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2008 23.07.19 #150 av 200
Postet av: Typhoon7
Spent på hva du synes om denne TVen. Keep us posted. :-)

Hvordan går det med vinylsnurreren? Er den i drift nå?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar