Logo

Anfields lytterom - Vi rykker tilbake til start...

Skriv et svar
28.11.2008 21.16.47 #121 av 200
Postet av: Anfield
Noen som er klar for litt mer bilder???

Tipper det....

Her er et snapshot av min Revolver Replay med Dynavector DV10x5 PU som bare gleder seg til å legge seg nedi vinylriller (bare far får orden på speedcontrol).....

Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 21.17.34 #122 av 200
Postet av: Rune
"kenti" skrev:Selv velger jeg høyttelere en mann verdig hva estetikk angår.


Du tenker nu iallfall på en naken nerdrum når du tenker hifi utstyr.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 21.23.48 #123 av 200
Postet av: Anfield
"kenti" skrev:Ja, men nå har jo du ganske femi-smak også da :mrgreen:

Selv velger jeg høyttelere en mann verdig hva estetikk angår.


Det noen velger å kalle "mannesmak" velger andre å kalle dårlig smak.... :mrgreen:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 21.24.53 #124 av 200
Postet av: kenti
"Rune" skrev:
"kenti" skrev:Selv velger jeg høyttelere en mann verdig hva estetikk angår.


Du tenker nu iallfall på en naken nerdrum når du tenker hifi utstyr.

Husk hvem det er som driver å velger utstyr her nå :mrgreen:
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 21.26.20 #125 av 200
Postet av: kenti
"kenti" skrev:
"Rune" skrev:
"kenti" skrev:Selv velger jeg høyttelere en mann verdig hva estetikk angår.


Du tenker nu iallfall på en naken nerdrum når du tenker hifi utstyr.

Husk hvem det er som driver å velger utstyr her nå :mrgreen:


Btw: Er jo et lite smykke på benken der, Rune.

Edit: Det var ikke edit-knappen jeg trykket på nei..
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 21.27.07 #126 av 200
Postet av: Anfield
Ellers så har jeg funnet ut at jeg ikke gidder noe "juvenilt" (huff, nå ble jeg voksen nå) teaser-tull med hva slags elektronikk det er snakk om. For dette er fullklaff, og er så til de grader brukervennlig og låter så "dramegnåbaklengsinnifuglekassa" bra at det ikke er vits i å lete lenger.

Her kan dere se mesteparten av det anlegget jeg starter med som signalgiver til KEF Reference 205/2.....

Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 21.30.01 #127 av 200
Postet av: kenti
Ser jo fantastisk ut dette. Er det virkelig så dype i fargen (Helicon-flashback)?

Skal jeg være ærlig synes jeg KEFene ser ca 200% bedre ut uten grillene. Må også bare gratulere deg med offentliggjøringen av valget som falt på elektronikk fra Naim. Nam nam.
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 21.30.45 #128 av 200
Postet av: Atle Torp
I mine ører har du gjort et svært godt valg. Flytende parametre som klangbalanse og holografi blir satt til side når man hører hvilket driv og engasjement det bor i disse KEF-ene. For all del, de har alt det andre også, men det blir litt satt til side i denne sammenheng for min del.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 21.31.06 #129 av 200
Postet av: Typhoon7
Bilder er bra. :-)

Pen spiller og et pent oppsett generelt. Høytalerne er lekre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 21.31.53 #130 av 200
Postet av: Atle Torp
Og forresten; få av de ekle grillene :mrgreen:

Man dekker ikke til en naken dame, såpass burde du vite som har to barn!
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 21.35.46 #131 av 200
Postet av: Anfield
"kenti" skrev:Ser jo fantastisk ut dette. Er det virkelig så dype i fargen (Helicon-flashback)?

Skal jeg være ærlig synes jeg KEFene ser ca 200% bedre ut uten grillene. Må også bare gratulere deg med offentliggjøringen av valget som falt på elektronikk fra Naim. Nam nam.


For å tilfredsstille den som liker høyttalere uten griller, her er et eksemplar uten nevnte griller.....

Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 21.39.29 #132 av 200
Postet av: Anfield
"Atle Torp" skrev:Og forresten; få av de ekle grillene :mrgreen:

Man dekker ikke til en naken dame, såpass burde du vite som har to barn!


Done!!! :mrgreen:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 21.40.21 #133 av 200
Postet av: Anfield
"Typhoon7" skrev:Bilder er bra. :-)

Pen spiller og et pent oppsett generelt. Høytalerne er lekre.


Takker!!
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 21.46.36 #134 av 200
Postet av: kenti
"Anfield" skrev:
For å tilfredsstille den som liker høyttalere uten griller, her er et eksemplar uten nevnte griller.....

For all del. Hvis du liker de best med grill på skal jeg ikke nekte deg å ha de på..
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 21.53.20 #135 av 200
Postet av: Anfield
"Atle Torp" skrev:I mine ører har du gjort et svært godt valg. Flytende parametre som klangbalanse og holografi blir satt til side når man hører hvilket driv og engasjement det bor i disse KEF-ene. For all del, de har alt det andre også, men det blir litt satt til side i denne sammenheng for min del.


Det er det som imponerer meg også. Det er et engasjement og driv, ikke bare KEFene, men hele "symbiosen" som er helt fantasisk. Dette er synergi i praksis, og et eksempel til etterfølgelse på at det å velge elektronikk fra en og samme produsent er en meget god vei å gå hvis du ønsker å bevege deg i områder i nærheten av lydmessig nirvana. Flere som har oppdaget dette i det siste, og jeg er en meget glad lydfreak dersom flere oppdager dette....

Jeg må bare fortelle et konkret tilfelle av hva jeg mener denne magien mellom 205/2 og et komplett (men allikevel innstegsmodellene av Naim sin elektronikk) Naim-oppsett klarer:

I lange tider har jeg, både som tester og som lydfreak, brukt "godplatene" mine til å lytte til anlegg, teste og vurdere anlegg fra hvordan de gjengir disse platene og låtene de inneholder. Men det som er enda viktigere; med KEF og Naim så driter jeg fullstendig i det. Dette oppsettet presterer å gi alle de innspillinger (bortsett fra de som er virkelig, virkelig dårlige da) et skikkelig liv og det er engasjerende å lytte til.

Et eksempel: Jeg er gammel Duran Duran-fan fra 80-tallet, og var sønderknust da de brøt opp. Gleden var derfor stor da endel av bandet oppstod igjen under navnet Arcadia i 1985. Den plata har mange låter jeg liker, men jeg har ikke spilt den og blitt engasjert på lenge. Ikke før i kveld! Oppsettet mitt byr meg nå på flotte musikalske opplevelser fra de aller fleste plater jeg kaster inn i spilleren, og ikke bare fra godplatene med supermikser fra KKV og Stockfisch.

For min del er det faktisk det ypperste av kompliment jeg kan gi til mitt nye lydnirvana. Jeg finner frem flere og flere gullkorn, storkoser meg og konsentrerer meg faktisk mer og mer om musikken og opplevelsene, og mindre og mindre om HIFI-nevrotisk lytting. Som gammel skribent har dette vært et langt lerret å bleke, men jeg liker det jeg opplever nå....... :mrgreen:

Eiegleden blir jo ikke mindre når en får alt høyttaler-tilbehøret servert i en slik innpakning...... :wink:

Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar