Mr. Panasonic
Aktiv
E-post
Var hos pioneer for et par dager siden og fikk se deres nye line up av plasma, kan ikke si jeg ble imponert. alle andre i rommet nærmest gikk av hengslene sine når de dro dukene av tvn som hadde hd signal på. alle kan få et bra bilde med hd, spesielt når de dempet belysningen og hadde på en film om livet i korallrevene. Men kjøper du en panasonic tv vet du at du får så mye mer for mindre penger. folkens...... dette vet jeg: pioneer er oppskrytt, panasonic har alltid vært best. ikke kjøp viewpia, scansonic, technotronic eller amoi eller noe annet som høres dumt ut, kjøp panasonic. noen som kan si seg enige i det?
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Dette synes jeg var usakelig. Pioneer sine skjermer er veldig bra. Høres ut som om du beskytter ditt eget kjøp. Både Panasonic og Pioneer lager flotte plasmaer. Begge har sine styrker og svakheter.
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Panasonic? LOL
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
"bomholt" skrev:Dette synes jeg var usakelig. Pioneer sine skjermer er veldig bra. Høres ut som om du beskytter ditt eget kjøp. Både Panasonic og Pioneer lager flotte plasmaer. Begge har sine styrker og svakheter.
Enig, usaklig innlegg. Har selv Pana og er fornøyd men Pio har også meget gode skjermer.
lenny25
Aktiv
E-post
Jeg er forsåvidt enig i at Pioneer er overprist og at man får mest for pengene ved å velge Panasonic. Pioneer har flotte skjermer, men Panasonic er fortsatt førstevalget mitt.
Mr. Panasonic
Aktiv
E-post
Til han som sa at jeg beskytter mitt eget kjøp så må jeg bare innrømme at min tv er en 32" panasonic crt tv. Ble kjøpt for 7 år siden hvis jeg ikke tar helt feil. den tvn jeg skal kjøpe er panasonic sitt svar på pdp5000. fikk høre at den kom i løpet av denne høsten. først blir det bluray kino og spiller fra panasonic som skal i hus, de kommer i løpet av en måned. Mitt hovedproblem med pioneer er at de har aldri vært helt gjennomført, se på hjemmekino anleggene deres..... ikke hifi men de pakkene de selger. nye katalogen dems er full av pakker med svarte fine pianolakk høyttalere og så har de rota rundt i kjelleren og funnet grå bass og center.... hallo? den nye plasma tvn bråker i 75Hz.... ingen der inne som tok seg tid til å høre på den? og du får aldri noe extra med en pioneer skjerm, ikke no minnekort med opptak eller knallbra lydsystem, man får kun det man betaler altfor mye for!
Amadesus
Hjemmekinosjef
E-post
Tror ikke det minnekortfunksjonen er noe å rope hurra for akkurat, men man fikk no ihvertfall en ekster tuner når man kjøpte Pioneer tidligere, men ikke nå lengre. I tillegg så kjøper vel de fleste som vil ha ordentlig hjemmekino et eksternt surround anlegg uansett hvordan høytalere som er med tv'n. Man betaler vel litt ekstra for Pioneer sitt eksklusive desing og navn. Litt det samme som med B&O. (vil jeg tro). Men begge disse merkene er jo toppers!
Mr. Panasonic
Aktiv
E-post
er vel ikke hver gang du ser på tv at du fyrer opp hjemmekinoanlegget ditt vel? og da er det jo kjekt med noe annet enn 2 slappe høytallere som de bare har klistra på for å gi folket ingen bass og skrikende diskant!
alt extra er kjekt, minnekort leseren med opptak er kjekt hvis du har opptaker fra panasonic som har den samme! pioneer skrøt når de viste frem årets line up av at deres recordere var ledende når de gjaldt å få flest timer ut av disken. Da måtte jo jeg stille han det vanskelige spørsmålet: vil ikke det si at dere også er ledende når det gjelder dårligst kvalitet på den laveste innstillingen? da ble mannen med pioneer skjorte ganske paff, og svarte at det kunne så være det men det måtte han sjekke opp. bravo pioneer, bravo!
lucy
Aktiv
E-post
"Mr. Panasonic" skrev:Til han som sa at jeg beskytter mitt eget kjøp så må jeg bare innrømme at min tv er en 32" panasonic crt tv. Ble kjøpt for 7 år siden hvis jeg ikke tar helt feil. den tvn jeg skal kjøpe er panasonic sitt svar på pdp5000. fikk høre at den kom i løpet av denne høsten. først blir det bluray kino og spiller fra panasonic som skal i hus, de kommer i løpet av en måned. Mitt hovedproblem med pioneer er at de har aldri vært helt gjennomført, se på hjemmekino anleggene deres..... ikke hifi men de pakkene de selger. nye katalogen dems er full av pakker med svarte fine pianolakk høyttalere og så har de rota rundt i kjelleren og funnet grå bass og center.... hallo? den nye plasma tvn bråker i 75Hz.... ingen der inne som tok seg tid til å høre på den? og du får aldri noe extra med en pioneer skjerm, ikke no minnekort med opptak eller knallbra lydsystem, man får kun det man betaler altfor mye for!
Det burde vært en grense for hvor mye svada det går an å lire ut av seg på forumet her.
Si vis Pacem, Para bellum
Mr. Panasonic
Aktiv
E-post
Beklager at du synes jeg bare prater svada, men reaksjoner fikk jeg og det er bra.... mennesker har forskjellige meninger!
xuax
Kunnskapsrik
E-post
Når det gjelder støy, så støyer ikke PDP427XA mer enn TH42PV600, men jeg synes fremdeles begge støyer for mye
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!
"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Om TVèn bråker vet jeg ikke men hva har 75HZ med den saken og gjøre? Har kun med update / etterslep i bildet og gjøre. Greit at man har forskjellige meninger men...
Mr. Panasonic
Aktiv
E-post
Det er mange som sier at den støyer veldig i 75Hz men at det blir bedre om du setter den på 100Hz! sikkert noe elektronikk støy fra komponenter! Bra bilde på nye pioneer plasmaene..... men burde man betale så mye mer for dem enn panasonic. mange sier det er for design men det vil vel ikke si at de samme synes design på panasonic er ille vel?
Jan78
Aktiv
E-post
Panasonic sine plasmaskjermer leverer blidekvalitet helt i toppen - nesten på nivå med Pioneer. Bare så sørgelig at Panasonic sine skjermer har så tragisk design. Når man betaler 20-30 tusen for en TV, forventer man at den skal være lekker. En plasma blir jo som et møbel i stua. Ikke faen om jeg betaler så mye for en TV og så skal jeg gå rundt og irritere meg over hvor stygg den er. Har akkurat bestilt meg en Pioneer 507-XA hos Elkjøp - får den om knappe 14 dager!! Pioneer har skjønt det med å forene en nydelig design med topp bildekvalitet
Dama var ikke i tvil, det bare måtte bli Pioneer, Panasonicen så jo ikke ut!!
lenny25
Aktiv
E-post
Enig i at Pv60 ikke har verdens beste design, men PV600 ser da meget bra ut. Ikke alle Pioneer-skjermene som er like pene heller, og hva er det tullet med å ha ekstern tuner??