boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
"Mr. Panasonic" skrev:vanvittig mange pioneer fans her, betaler gladelig fjorten tusen mer for en svart pianolakk ramme og skjønner ikke hva som er galt med det! en annen her som mener panasonic har falt helt av i produksjonen av hjemmekino, jeg mener du har falt på kjøkkengulvet ditt.... hodet først! nå har vel aldri panasonic vært noe hifi skapere, men hjemmekino kan de, mye bedre enn pioneer, bare se på 540 anlegget til panasonic også tester du det mot pioneers pakker som de har ute nå! noen som har sett den bitte lille ledningstumpen som henger ut av bassen på pioneer sine anlegg, som du må snu og koble inn i bassen igjen?????? og den kalte faktisk representanten fra pioneer for aktiv. jeg spurte han: mener du at den suben er aktiv... ja sa han. Da kan ikke jeg respektere pioneer lengere, også har de grå bass og center men svarte høytallere og folk blir lurt: jamen det er jo pioneer, vi må kjøpe det! for all del, jeg som alle andre smarte selgere tar gjerne imot alt for mye av deres penger
pakker? smarte selgere? respektere?
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
larsrrrr
Aktiv
E-post
"Kim" skrev:
Det er jo også kjent at Pv60\600 er bedre enn Pioneer sin 6. generasjons tver når det kommer til innbrenning.
Men med den nye serien fra Pioneer så kan Panasonic se jeg slått ned i grusen
Hvor har du det fra at innbrenningsproblematikken er historie på 7. generasjons-pioneerene. At produsenten selv sier at dette er problemet er redusert, er ikke spesielt gode bevis. Har trålt nettet etter erfaringer om 427xa og retention/burn in, uten å finne noe som skulle tilsi at dette er eller ikke er løst.
Kim
Aktiv
E-post
Skulle vel heller holdt kjeft med den siste ja.
Jeg mener bare det at om problemet med innbrenning er blitt fjernet på den nye generasjonen med tv'er ifra Pioneer, så er dette den perfekte tv IMO.
Fordi det eneste problemet jeg har hatt med min Pioneer er innbrenning,
og.. vel kanskje prisen.
Nå, vi VET at prisen er satt ned, når det kommer til innbrenningen så hevder Pioneer at dette er blitt fikset. De har jo tross alt brukt en del ressurser på å få vekk dette problemet. Jeg har troa på at de faktisk har klart det også.
Kan ikke bevise noe enda selvfølgelig.
Men imho med designet, brukervennligheten og valgmulighetene med henhold til instillinger av bildet (som også visstnok skal ha blitt forbedret) så er Pioneer ledende på plasma-fronten.
Edit: Var det også snakk om at den nye generasjonen skulle støtte 1:1 pixelmapping ved HDMI..?
Isåfall.. I rest my case.
larsrrrr
Aktiv
E-post
"Kim" skrev:Skulle vel heller holdt kjeft med den siste ja.
Jeg mener bare det at om problemet med innbrenning er blitt fjernet på den nye generasjonen med tv'er ifra Pioneer, så er dette den perfekte tv IMO.
Fordi det eneste problemet jeg har hatt med min Pioneer er innbrenning,
og.. vel kanskje prisen.
Nå, vi VET at prisen er satt ned, når det kommer til innbrenningen så hevder Pioneer at dette er blitt fikset. De har jo tross alt brukt en del ressurser på å få vekk dette problemet. Jeg har troa på at de faktisk har klart det også.
Kan ikke bevise noe enda selvfølgelig.
Men imho med designet, brukervennligheten og valgmulighetene med henhold til instillinger av bildet (som også visstnok skal ha blitt forbedret) så er Pioneer ledende på plasma-fronten.
Edit: Var det også snakk om at den nye generasjonen skulle støtte 1:1 pixelmapping ved HDMI..?
Isåfall.. I rest my case.
Hører at den nye generasjonen også kan levere perfekt ristet brød
Men seriøst, så sikler jeg etter 427-en over pv60. Uten at jeg kan forklare det spesielt rasjonelt.
Gullegull
Aktiv
E-post
Mr. Panasonic
Aktiv
E-post
Du kan ikke få 1:1 pixelmapping på noen av 42 eller 37 plasma tvn enda, kun på den nye monitoren til pioneer som heter pdp5000. 42 og 37 tommer bruker fortsatt en ulogisk oppløsning, på alle merkene. 1024x720 er jo...... en perfekt 4:3 oppløsning. Hvorfor lager det det til widescreen. 50 tommere har standard widescreen oppløsning på 1366x768.
Amadesus
Hjemmekinosjef
E-post
Pioneer er vel bedre enn Panasonic når det gjelder pakkesystemer for hjemmekino, tenker da på surroundsystemer som f.eks. Pioneer RCS-606H som fikk toppkarakter av det meget respekterte fagbladet Hjemmekino i nr.6 i år. Kan ikke komme på at Panasonic har presentert noe hjemmekino anlegg på flere år i samme klassen, de pakkesystemene som Panasonic har levert har vært bittesmå sattelitthøytalere i grå plastikk finish til rundt 2-3000 kroner maks. Pioneer knuser vel Panasonic også på receiver biten der Panasonic ikke er representert (kan i hvertfall ikke huske på noen modeller). Men Panasonic er knallgode på Plasma og LCD tv'er det skal de ha! Men der vel også det de kan.....
Mr. Panasonic
Aktiv
E-post
Kjære amadeus, det 606 anlegget til pioneer som du snakker om har veldig mange defekter, og burde faktisk aldri vært gitt ut! de gav ut et pakke anlegg med dvd recorder fordi det skulle bli den nye tingen å ha, greit nok. recorderen ble en gammel modell så den hadde ikke forsterkeren til anlegget innebygd, det må bassen ta seg av..... dumme ting nr.1 på baksiden av denne bassen er det en liten ledningstump stikkende ut som du må snu og koble tilbake igjen i bassen..... dumme ting nr.2 føttene som de relativt pene front og bakhøytallerene står på er skjeve og jeg har opplevd at de til og med bøyer seg med tiden..... dumme ting nr.3 front og bakhøytallere er i sort stilig pianolakk finish, mens center og bass er grå, det er jo helt på trynet. det vil si at center og bass er fra gamle modeller mens front og bak er nye, og jeg som en gang trodde pioneer stod for stil!!! og sist men ikke minst skal ingen anklage det anlegget for å spille særlig bra, ihvertfall ikke hvis du sammenligner det med panasonic sitt 540 anlegg. og det jævla displayet.... hvor ligger tanken bak det, enda en jævla boks! og når du nevner recivere, panasonic var allerede ifjor ute med en bra forsterker til rimelig pris med hdmi.... i år har pioneer fått ut fingeren sin og kommet med det samme!
Amadesus
Hjemmekinosjef
E-post
Synes dette høres for dumt ut av deg MR. Panasonic, begynner å lure på alderen din.... Når du har så mye "greie" på disse anleggene så må du vel jobbe i bransjen du da? Synes nå det er veldig rart med alle disse feilene hos Pioneer som du ser og ikke de seriøse bladene rundt om i verden. Har sett mange tester at Pioneer anlegget og ingen har anmerket det du sier! Merkelig! Mener at jeg selv har sett dette Pioneer anlegget og at senterhøytaleren var i sort farge, men som du sier er subben i sølv. Men subben skal jo uansett ikke stå i sentrum i stuen, men ofte gjemmes litt bort. Må si du virker veldig ensidig Mr.Panasonic....
Kan ikke si at dine argumenter skremmer meg så veldig og at du har så stor innflytelse som ekspertene her på forumet. Men jeg er ydmyk nok til å innrømme at jeg nok kan ta feil når det gjelder Pioneer's anlegg da jeg ikke selv har noen erfaringer med dette. Synes bare det er rart Pioneer gjør det så skarpt i alle tester når det gjelder receivere, plasma, dvd spillere, opptakere etc.
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Dette er vel blitt den minst seriøse tråden på forumet. Helt klart at vi har forskjellige meninger, men å ta dette så personlig synes jeg blir barnslig. Og Mr. Panasonic, det er vel ingen som tvinger deg til å kjøpe et pioneer produkt. Kjøp panasonic og vær fornøyd du. Ikke rakk ned på andre sine produkter uten særlig god grunn. Fortsetter dette stenger jeg tråden.
Amadesus
Hjemmekinosjef
E-post
Enig i at denne diskusjonen har tatt av og jeg er vel delvis medskyldig i dette. Søkte nettopp etter det anlegget mr.Panasonic nevnte og synes dette så bra ut jeg, men la jo merke til at du nevnte at Pioneer's anlegg hadde en stygg subb i sølv farge, vel Panasonic anlegget's sub er vel også i samme farge... Men, alle har vi vel forskjellige meninger og oppfatninger av hva som er bra, heldigvis. Jeg er ikke så fastlåst til Pioneer selv heller. Jeg har Pioneer plasma, men Panasonic dvd opptaker. Et strålende fornøyd med begge jeg.
Mr. Panasonic
Aktiv
E-post
Det var absolutt ikke meningen å fornærme noen her, det må jeg bare beklage hvis så er tilfellet! jeg har en forkjærlighet til panasonic, det er det vel liten tvil om! men jeg skal være den første til å innrømme at pioneer har noen fantastiske produkter..... for all del. plasma i toppen, air studio forsterkerne er vel noe av det beste man får og de høytallerne de har laget av resirkulerte whisky eike fat.... for en lyd! Og det stemmer at jeg jobber med dette. jeg legger veldig fort merke til slike ting som center og sub på det pioneer anlegget og da blir jeg litt skuffa på en måte siden pioneer liksom er i toppen også leverer de noe som er halvveis gjennomført! en ting som skiller panasonic fra resten som jeg har merket, også etter å ha jobbet med service på brunevarer det er at uansett hvilket av panasonic sine produkter kundene mine så er det nesten som miele..... det går ikke i stykker. men pioneer og panasonic er de to beste produsentene av plasma i verden og det er som engelske fotballag, har sine fans begge to.
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
nå greier jeg ikke å holde kjeft lengre..har fulgt med på denne tråden og begynner å synst den er latterlig..alle må få lov å ha forskjellige meininger med lyd og bilde.personlig har jeg hatt noen plasmaskjermer men aldri pioneer har selv panasonic og er fornøyd med den.i forhold til pris`/ytelse følte jeg at dette var bedre enn det jeg fikk med pioneer.MEN hadde jeg vert litt rikere enn jeg er og pioneer hadde fått orden på innbrenningsproblemene sine så hadde jeg nåkk kjøpt pioneer.pioneer leverer high end bilde og ser rett også ut som high end.den ser rett og slett lekker ut.(har til dags dato ikke møtt noen som har vert noe spesiellt uenig i det).tror pioneerskjermene kommer til å nerme seg mer panasonicpris når den neste generasjonen kommer ,å da tror jeg merkedsandelene til pioneer vil nerme seg med stormskritt mot dagens panasonicdominans.jeg mener bestemt at begge desse to tvmerkene har veldig gode produkt og vil noen betale noen tusenlapper mere for å få pioneer så fårstår jeg dem veldig godt.en tv er et møbel som skal se fin ut i en stue,og da er design nesten en like viktig del som bildekvalitet(og pioneer er blant de beste på begge deler).tror fort min neste tv vil bli en pioneer,men da må prisene synke.Når det kommer til disse lydanleggene har jeg enda til gode å høre et godt panasonicanlegg.pioneer lager jo mange geniale løskomponenter.er selv i besittelse av en ax2 receiver.å jeg tror du skal lete lenge etter noe som gir like mye for pengene som den
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Da var denne tråden død. Kommer ingen nyttig informasjon likevel. Uening, send PM.