Logo

Panasonic er uten tvil best

Skriv et svar
22.09.2006 16.10.02 #16 av 44
Postet av: Blueflame
Det er jo det med extren tuner som er så super genialt. Bare å henge den flotte Tv'n opp på veggen, strekke KUN 1 kabel ned til resten av utstyret der nede, dvs. til den externe tuner boksen. Dermed slipper du en masse kabler hengende ned fra den lekre TV'n din til ca 25.000 kr. Men derimot har alt koblet til tuneren som står nede blandt dvd-spilleren osv.

Men nå har ikke jeg fått kjøpt med Flat -TV ennå jeg heller da, jeg er som han Panasonic freaken. Jeg har fortsatt bare en 32" Thompson (100Hz) som jeg kjøpte til 12.000 for 6 år. Og det er ihvertfall ingen TV å anbefale, verken idag eller den gang, hehe.

Men men, bom kjøp skjer. Så nå sikler jeg etter Pioneer PDP-436XDE. Men jeg har kun lest en hel MASSE om den, men ikke sett den i real-life ennå.

Er dette en RÅ TV eller? Det vannskelige valget er: LCD eller PLASMA ??

Virker som alle uvitende sier LCD, mens alle de andre som virkelig har peil på Flat-TV sier PLASMA, stemmer det???
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2006 16.15.53 #17 av 44
Postet av: Kim
Tullet ved å ha en ekstern tuner?
Det var jo helt genialt at Pioneer leverte ekstern tuner, spesielt for de som skal ha den plassert på veggen.
Med ekstern tuner er det minimalt med kabler som trenger gå opp langs veggen til tv'en og den får henge der i all sin prakt.

Nå har altså pioneer valgt å ha intern tuner noe som gjør den litt tykkere og tyngre, men til gjengjeld får vi markedets beste bilde og design (som vanlig) til en billigere penge.
Jeg syns nesten prisene på de nye Pioneer-panelene er latterlig lave,
men skal da ikke klage på det :P
22.09.2006 16.29.05 #18 av 44
Ser at Blueflame svarte før meg der ja.

Så du sikler etter en 436 XDE ja?

Har denne selv og vil bare advare deg med tanke på midlertidig innbrenning.
Denne får det lett.

Ser du ofte fotball på samme kanal så kan jeg garantere deg innbrenning av resultatet oppe i venstre hjørne, samt logoen også.

Jeg sliter med dette for øyeblikket, samt jeg spiller en del Fifa på PS2 og spesielt der henger resultatet igjen på tv'en.
Så har jeg også TV3 logoen oppe i høyre hjørnet som henger litt igjen.

Dette går bort med tiden, litt etter litt, jeg pleier å zoome inn når jeg ser på f.eks Canal+ så skjermen kan bli "vasket" uten noen statiske bilder tilstede.

Men så går det noen dager så er det enten Fifa-spilling eller fotball på tv, eller noen serier på TV3 jeg vil se.

Så kommer denne innbrenningen fort tilbake igjen, den går aldri helt bort.
Sikkert, den går bort om jeg slutter å se fotball, eller se på TV3, og slutter å spille FIFA.
Men vil jeg det? Nei.

Så om du velger å gå for 436 XDE (jeg ville heller anbefalt den nye serien til Pioneer da de har brukt masse ressurser på å bli kvitt dette problemet), så vær ekstremt forsiktig med innstillingene i starten.
Sett de langt ned, og vent leeeengre enn jeg gjorde før du skrur de opp.

Pioneer's 436XDE er en så nærmest mulig perfekt tv man kommer, 427-xa ER den perfekte tv.

En liten edit: Til tross for dette kunne jeg aldri tenkt meg Panasonic 8)
22.09.2006 17.03.01 #19 av 44
Da må jeg bare få komme med et spørsmål.

Jeg tror jeg har skjønt det, men er litt usikker.

Hva menes med denne innbrenningen?
22.09.2006 18.05.29 #20 av 44
Postet av: lenny25
Spiller en god del FIFA på ps2 på min pv600. Aldri merket noe tegn til innbrenning. Ville nok heller ha valgt denne ja. Kunne ikke ha levd med en skjerm som får innbrenning SÅ lett som Pioneer.
22.09.2006 19.06.01 #21 av 44
"Blueflame" skrev:Da må jeg bare få komme med et spørsmål.

Jeg tror jeg har skjønt det, men er litt usikker.

Hva menes med denne innbrenningen?

Det vil si at konturen av det statiske bildet henger igjen, kan lett sees om en himmel blir filmet, generelt lyse bakgrunner.

Det er som sagt kun på lyse bakgrunner man kan se det, og ikke så altfor tydelig heller, men det er der.

"lenny25" skrev:Spiller en god del FIFA på ps2 på min pv600. Aldri merket noe tegn til innbrenning. Ville nok heller ha valgt denne ja. Kunne ikke ha levd med en skjerm som får innbrenning SÅ lett som Pioneer.

Lenge har du hatt den og hvor ofte spiller du?

Jeg merket det ikke før etter en 4-5 måneder.
Og jeg spiller en times tid et par ganger i uka.

Det er jo også kjent at Pv60\600 er bedre enn Pioneer sin 6. generasjons tver når det kommer til innbrenning.
Men med den nye serien fra Pioneer så kan Panasonic se jeg slått ned i grusen :twisted:
22.09.2006 19.44.39 #22 av 44
Postet av: boly
Fantastisk morro diskusjon.

Trodde ikke det var mulig og absolutt forsvare sine egne innkjøp til de grader. Men det er forskjell på folk og det er bra.

PS. hadde plasma vært overlegen lcd, hadde lcd vært ute av markedet for lenge siden. Alle vet at hørsel er subjektivt, det samme gjelder for bil, kjerring og ikke minst SYNET.....

Til deg som sier pioneer ikke leverer hifi. HIFI er det også forskjellige meninger om, man kan vertfall ikke si de ligger på latsiden når det gjelder utviklingen når det gjelder hjemmekino.
Panasonic derimot, måtte legge inn årene for mange år siden :wink:
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
22.09.2006 19.59.26 #23 av 44
Hva heter Pioneer's nye Plasma serie nå da
22.09.2006 20.03.46 #24 av 44
Postet av: lenny25

Men med den nye serien fra Pioneer så kan Panasonic se jeg slått ned i grusen :twisted:

Basert på hva? Har det kommet tester eller er dette en typisk fjortiskommentar?
22.09.2006 20.16.48 #25 av 44
Postet av: Jan78
Ble veldig i tvil nå. Har som sagt reservert èn Pioneer 507-XA, men leste nylig at LG kommer i løpet av høsten med en 47" LCD LB2RF med full HD 1920x1080 oppløsning til smått utrolige 25000,- kroner.

Må gi 31995,- for Pioneeren på Elkjøp - den er jo utvilsomt den lekreste TV`n på markedet, men LG`n er jo lekker den også. Noen som vet om man vil merke stor forskjell på true HD og 720p/1080i?

Var nettopp på Hificenterkjeden og så på Pioneer 427-XA - bildene i HD var jo som forventet helt strålende! Kan ikke skjønne at øyet vårt kan registrere noe som er markant skarpere.... Noen råd fra kyndige folk??
22.09.2006 20.23.58 #26 av 44
Postet av: orso
"Jan78" skrev:Ble veldig i tvil nå. Har som sagt reservert èn Pioneer 507-XA, men leste nylig at LG kommer i løpet av høsten med en 47" LCD LB2RF med full HD 1920x1080 oppløsning til smått utrolige 25000,- kroner.

Må gi 31995,- for Pioneeren på Elkjøp - den er jo utvilsomt den lekreste TV`n på markedet, men LG`n er jo lekker den også. Noen som vet om man vil merke stor forskjell på true HD og 720p/1080i?

Var nettopp på Hificenterkjeden og så på Pioneer 427-XA - bildene i HD var jo som forventet helt strålende! Kan ikke skjønne at øyet vårt kan registrere noe som er markant skarpere.... Noen råd fra kyndige folk??

Nå skal man ikke se seg blind på høy oppløsning alene. Kontrast, fargemetning, sortnivå og annet er mye viktigere. Uten og ha sett den nye LGen, kan jeg nesten med sikkerhet si at Pioneer plasmaen vil være mye bedre både med HD og SD.
De som har sammenlignet 720p og 1080p (full HD oppløsning) sier forskjellen ikke er så stor.
Jo, plasma er best på alt utenom PC/animasjon!
22.09.2006 20.44.36 #27 av 44
Postet av: Jan78
Takker for svar... Tror nok jeg kommer til å gå for 507-XA`n. Men er jo litt psykisk, må jo være digg å vite at man besitter en TV med full HD...

Har i tillegg bestilt meg en Pioneer DVD spiller av typen DV-989AVI-S til ca kr 10000,- Grunnen til at jeg legger såpass mye penger i en vanlig DVD spiller nå rett før Blue Rayen kommer, er at jeg vil ha en spiller som er i stand til å formidle bra lyd fra CD`er. I tillegg tror jeg blålaser-spillerne trenger en del tid på " å få satt seg " med tanke på pris og kvalitet/funksjoner....

Recieveren er Pioneer VSX-AX4ASi-S
Høyttalere 5.1 oppsett - B&W XT serien med PV1 sub

Noen som har noen synspunkter??

Takker for svar :D
22.09.2006 21.05.23 #28 av 44
"lenny25" skrev:

Basert på hva? Har det kommet tester eller er dette en typisk fjortiskommentar?

Hehe, fjortis kommentar?
Ta å ro deg litt ned da :D

Så du ikke smileyen? Jeg kan kun spekulere om den nye serien til Pioneer,
til nå har det kommet veldig få tester.
Hørte What Hifi hadde en test med Pioneer og Panasonic mot hverandre, men har ikke fått sett denne selv.

En annen test finner du her:
http://www.plasmatvbuyingguide.com/plas ... eview.html
22.09.2006 21.10.51 #29 av 44
Postet av: orso
"Jan78" skrev:Takker for svar... Tror nok jeg kommer til å gå for 507-XA`n. Men er jo litt psykisk, må jo være digg å vite at man besitter en TV med full HD...

Har i tillegg bestilt meg en Pioneer DVD spiller av typen DV-989AVI-S til ca kr 10000,- Grunnen til at jeg legger såpass mye penger i en vanlig DVD spiller nå rett før Blue Rayen kommer, er at jeg vil ha en spiller som er i stand til å formidle bra lyd fra CD`er. I tillegg tror jeg blålaser-spillerne trenger en del tid på " å få satt seg " med tanke på pris og kvalitet/funksjoner....

Recieveren er Pioneer VSX-AX4ASi-S
Høyttalere 5.1 oppsett - B&W XT serien med PV1 sub

Noen som har noen synspunkter??

Takker for svar :D

Ville personlig kanskje heller kjøpt en DVD spiller til 2-3k og kjøpt en dedikert CD spiller for resten av beløpet. Garantert en bedre audio løsning, men vil du gjerne ha en spiller og prioterer film støtter jeg forslaget. Dette oppsettet blir grisepent!
22.09.2006 22.43.34 #30 av 44
Postet av: Mr. Panasonic
vanvittig mange pioneer fans her, betaler gladelig fjorten tusen mer for en svart pianolakk ramme og skjønner ikke hva som er galt med det! en annen her som mener panasonic har falt helt av i produksjonen av hjemmekino, jeg mener du har falt på kjøkkengulvet ditt.... hodet først! nå har vel aldri panasonic vært noe hifi skapere, men hjemmekino kan de, mye bedre enn pioneer, bare se på 540 anlegget til panasonic også tester du det mot pioneers pakker som de har ute nå! noen som har sett den bitte lille ledningstumpen som henger ut av bassen på pioneer sine anlegg, som du må snu og koble inn i bassen igjen?????? og den kalte faktisk representanten fra pioneer for aktiv. jeg spurte han: mener du at den suben er aktiv... ja sa han. Da kan ikke jeg respektere pioneer lengere, også har de grå bass og center men svarte høytallere og folk blir lurt: jamen det er jo pioneer, vi må kjøpe det! for all del, jeg som alle andre smarte selgere tar gjerne imot alt for mye av deres penger
Skriv et svar